• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Coop lånet?

Nyfiken95

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
23 December 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Hej
Rörigt inlägg.. Varnar er haha.
sökt samling 410 000
Erbjuden av BN på hela beloppet. 11% drygt.
Lösen 270 000

Fick även på Coop 350 000 ingen lösen men 13%
Jag skulle kunna klara mig på låna 170 tusen av coop.
Om jag tar coop 350. O betalar tillbaka resten över 170 sänks min månadskostnad eller tiden då?

Att jag hellre tar coop är att jag har bättre ränta på mitt gamla samlingslån på 240 ifrån swedbank. Har alltså ett tidigare samlingslån på 240 000 med rak amortering. sen krediter på 170. Är kreditera jag alltså vill få bättre ränta på vilket det blir på Coop och betydligt billigare.


Provade bara hela beloppet ifall jag skulle få bättre på allt.
Hur är coop i övrigt? Och om jag gör som ovanstående, behåller jag min återbetalningstid jag fick av coop?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Coop är jättesmidiga och enkla att ha o göra med. Väldigt trevlig kundtjänst, lätt att ändra återbetalningstid och få amorteringsfria månader osv. Vet inte hur många jag har fått då jag hade mycket problem att betala men aldrig några sura miner. Erbjöd sig även att sänka räntan när jag skulle betala av hela lånet.
 

Nyfiken95

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
23 December 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Coop är jättesmidiga och enkla att ha o göra med. Väldigt trevlig kundtjänst, lätt att ändra återbetalningstid och få amorteringsfria månader osv. Vet inte hur många jag har fått då jag hade mycket problem att betala men aldrig några sura miner. Erbjöd sig även att sänka räntan när jag skulle betala av hela lånet.
Tack för svaret. De låter lovande ! Vågar du gissa dig på om jag tar lånet på 350, sen betalar in 180 om jag får behålla min 12 års avbetalning? Eller tror du dom kortar ner avbetalningen då? Jag o min sambo planerar att bilda familj så man vill ju gärna hålla ner månadskostnaden ifall det blir tillökning.
 

plusminusnoll

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Oktober 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vi gjorde så, betalade av 80% av Coop lånet. Avbetalningsplanen blev den samma men det mesta är ju ränta/ dock är det sjukt smidigt numera att ändra återbetalningstid.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
De sänker månadskostnaden.
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Tack för svaret. De låter lovande ! Vågar du gissa dig på om jag tar lånet på 350, sen betalar in 180 om jag får behålla min 12 års avbetalning? Eller tror du dom kortar ner avbetalningen då? Jag o min sambo planerar att bilda familj så man vill ju gärna hålla ner månadskostnaden ifall det blir tillökning.
Nej dom kortar inte ner. Dom har till och med på deras hemsida på "mina sidor" att man själv kan gå in och ändra månadsbeloppet/återbetalningstid. Så det kommer inte vara några problem för er!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp